Fialové obrázky

04.03.2009 10:28

Mamka měla narozeniny, tak jsem jí chtěla udělat nějaké obrázky, ale nakonec jsem si je všechny nechala:) Výroba je jednoduchá a není zas tak nákladná - potřebujeme dřevěné rámečky z Ikey (3ks za 39,-), strukturovací pastu, 3D lak, lepidlo, ubrousek a barvu na natření. Chtěla jsem si koupit fialovou akrylovou barvičku, ale nikde jsem ji nesehnala a hlavně jsem pak usoudila, že varianta č.2 bude i levnější - koupila jsem si švestkovou tónovací barvu a trochu jsem jí smíchala s latexem. Výhodou je také to, že si můžete namíchat přesně takový odstín, který potřebujete. Pastu jsem pomocí nože nanesla na rámečky a různě ji upatlala, aby vznikly hrbolky. Takto jsem to nechala schnout několik hodin. Mezitím jsem si vystřihla z tvrdého bílého kartonu pět obdélníčků (podle rozměru papírů, které byly v rámečcích) a nalepila na ně vystřižené motivy z ubrousků. Obdélníky jsem pak dala na topení a za pár minut už byly suché. No a jelikož ještě pořád nebyla pasta suchá (nakonec jsem ji nechala přes noc), tak jsem začala na obdélníky nanášet 3D lak - nejdřív byl krémově bílý, časem ale zprůhledněl. Když už byly druhý den rámečky konečně suché, natřela jsem je nafialovo, schlo to kupodivu rychle, takže jsem za pár minutek mohla nanášet druhou a pak třetí vrstvu. A poslední fází bylo ustřihnout si kousek houbičky, trošku ji namočit do vody a vyždímat, štětcem na ni nanést trochu té švestkové barvy (té původní tmavé, co byly v lahvičce) a pak opatrně jen tak přejíždět přes hrbolky, které se tímto krokem krásně zvýraznily. Na ty rámečky, které jsem chtěla mít bílé, jsem nalepila pár drobných motivů z ubrousku. No není to krása?

© 2008 Všechna práva vyhrazena.

Tvorba webových stránek zdarmaWebnode